Grupp

Nya Diagnosombud från föreningarna är på kurs

Kurs för Nya Diagnosombud i föreningarna träffades i Grästorp Konserthus.

Kursen började med fika och presentation av deltagarna. Information om vad Diagnosombudens grundläggande uppgifter är. Genomgång och utdelning av register till ombudens pärmar och att Pärmansvarig är Monica Heimdahl och att hon går igenom pärmarna i höst på Fristads Högskola. Skillnaden på Expertombud och Diagnosombud.  Expertombud är utbildad av Förbundet och ingår i Patientskolor och är i Samverkan mellan Primärvården och Reumatikerföreningarna. Kursledarna var Monica Nordh-Halldén och Monica Nordh hjälpte också till. Mycket bra kurs och goa skratt. Som vanligt när diagnosombuden ska träffas så snöar det och är dåligt väglag.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!